Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani, Partener 2, anunță organizarea și desfășurarea procesului de recrutare și selecție a experților pentru posturile vacante din echipa organizației partenere -în afara organigramei organizației-
din cadrul proiectului „A doua şansă în educație, o nouă şansă în viață”, ID MySMIS 133087, Programul Operaţional Capital Uman, nr. de referinţă al programului 2014RO05M9OP001, apelul nr. POCU/665/6/23/MASURI DE EDUCATIE DE TIP A DOUA SANSA – regiuni mai puţin dezvoltate
- I. INFORMAȚII PROIECT
Titlul proiectului: „A doua şansă în educație, o nouă şansă în viață”, ID MySMIS 133087
Programul prin care se solicită finanţarea, acţiunea/ axa prioritară: Programul Operaţional Capital Uman, nr. de referinţă al programului 2014RO05M9OP001, apelul nr. POCU/665/6/23/MASURI DE EDUCATIE DE TIP A DOUA SANSA – regiuni mai puţin dezvoltate
Perioada de implementare: 36 luni
Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani este Partenerul 2 în cadrul proiectului „A doua şansă în educație, o nouă şansă în viață”, ID MySMIS 133087, din cadrul Programului Operaţional Capital Uman, nr. de referinţă al programului 2014RO05M9OP001, apelul nr. POCU/665/6/23/MASURI DE EDUCATIE DE TIP A DOUA SANSA – regiuni mai puţin dezvoltate, al cărui aplicant/solicitant/beneficiar este ASOCIATIA INTER CONCORDIA BOTOSANI, partener 1 fiind Casa Corpului Didactic Botoşani.
Obiectivul general al proiectului constă în reducerea numărului persoanelor care au părăsit timpuriu şcoala din judeţul Botoşani, prin furnizarea serviciilor de consiliere, educaţie și formare acestei categorii de grup ţintă, precum și prin furnizarea de servicii educaţionale pentru cadrele didactice din învăţământul primar și gimnazial.
Proiectul se încadrează in apelul Măsuri de educaţie de tip a doua şansă din cadrul POCU, Axa prioritară 6 – Educaţie și competenţe, Prioritatea de investiţii – 10.i. Reducerea și prevenirea abandonului şcolar timpuriu și promovarea accesului egal la învăţământul preşcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învăţare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educaţie și formare.
Prin faptul că:
- se vor crea noi oportunităţi în domeniul consilierii, educaţiei, formarii pentru 600 de persoane care au părăsit timpuriu şcoala, din judeţul Botoşani,
- 396 membri ai grupului vor finaliza programe de tip A doua şansă și 60 de persoane vor obţine o calificare, având şanse sporite pe piaţa muncii,
- 515 persoane, reprezentând personal didactic, vor beneficia de programe de formare,
- 464 persoane, reprezentând personal didactic, își vor îmbunătăţi nivelul de competenţe și vor fi certificate,
proiectul contribuie la îndeplinirea obiectivului major al POCU, anume dezvoltarea resurselor umane, prin creşterea accesului la un sistem de educaţie şi formare profesională de calitate, stimularea ocupării, reducerea sărăciei şi a excluziunii sociale şi la îndeplinirea următoarelor obiective specifice ale POCU:
* O.S.6.4. – Creşterea numărului de tineri care au abandonat şcoala și de adulţi care nu și-au finalizat educaţia obligatorie care se reîntorc în sistemul de educaţie și formare, inclusiv prin programe de tip A doua şansă și programe de formare profesională;
* O.S.6.6. – Îmbunătăţirea competenţelor personalului didactic din învăţământul preuniversitar în vederea promovării unor servicii educaţionale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei şcoli incluzive.
Activităţile prevăzute sunt :
Denumire activitate | Cine implementează (Solicitant, P1, P2….) |
A1: Managementul proiectului |
Solicitant |
A2: Sprijin pentru Dezvoltarea programului „A doua şansă” în judeţul Botoşani | Partener 1 |
A3: Servicii de consIliere şi orientare şcolară a carierei | Solicitant |
A4: Furnizarea de programe tip „A doua şansă” | Partener 2 |
A5: Campanie de promovare a programului „A doua şansă” şi a măsurilor complementare în jud. Botoşani. | Solicitant |
A6: Sprijin pentru întoarcerea la şcoală | Solicitant |
10. Rezultate:
1. managementul proiectului realizat.
2. 515 persoane, reprezentând personal didactic, beneficiare ale programelor de formare; 464 persoane, reprezentând personal didactic, certificate.
3. 600 copii, tineri și adulţi care au părăsit timpuriu şcoala consiliaţi, în judeţul Botoşani.
4. 600 copii, tineri și adulţi care au părăsit timpuriu şcoala participanţi la Programul „A doua şansă”.
5. 396 copii, tineri și adulţi finalizează Programul „A doua şansă”.
6. 60 absolvenţi ai cursurilor de calificare, după finalizarea programului de tip „A doua şansă”pentru învăţământ secundar inferior.
7. 1115 persoane selectate, recrutate și menţinute în proiect în grupul ţintă.
8. 600 membri ai grupului ţintă participanţi la programul „A doua şansă” şi la măsuri de consiliere pentru reîntoarcerea în sistemul de învăţământ.
- II. OBIECTUL ANUNȚULUI DE SELECȚIE
În vederea atingerii rezultatelor proiectului din formularul de aplicaţie/cererea de finanţare, Inspectoratul Școlar Judeţean Botoșani, în calitate de partener, va selecta membrii echipei de proiect (echipei de implementare a proiectului) pe posturile vacante – în afara organigramei organizaţiei.
Tabelul 1. Experți pentru asigurarea expertizei necesare realizării activităților aferente atingerii rezultatelor proiectului – în afara organigramei organizației
Nr. crt. |
Număr posturi |
Denumire post/ funcţia din proiect |
Categoria în care se încadrează expertul conform Orientari generale –nivel de remunerare/experienţă |
Nr.ore/zi/luna | Perioada contractuală (nr. luni) |
1 |
Coordonator Partener 2 – A4.2 |
Expert naţional, între 5-10 ani |
4 h/zi x 21 zile/lună x 36 luni |
36 luni |
|
1 |
Expert „A doua şansă” – A4.2 |
Expert naţional, între 5-10 ani |
4 h/zi x 21 zile/lună x 36 luni |
36 luni |
- III. CONDIȚII GENERALE:
Fiecare membru din echipa de proiect (echipa de implementare a proiectului):
a) are cetățenie română/cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European cu reședința în România;
b) are capacitate de exercițiu deplină;
c) îndeplinește condițiile de studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
d) are experiență în domeniu conform cerințelor postului;
e) nu a fost condamnat/(ă) definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care l-ar face/care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
f) îndeplinește alte condiții generale în funcție de specificul proiectului.
- IV. TERMENII DE REFERINȚĂ PENTRU POSTURILE SCOASE LA CONCURS:
a) Denumire expert: conform Tabelului 1
b) Număr de membri din echipa de proiect: 22.
Perioada estimată pentru derularea activității: conform perioadei contractuale/fiecare post.
d) Descrierea activităților: conform fișelor de post
e) Descrierea sarcinilor/atribuțiilor: conform fișelor de post
f) Cerințe/competențe necesare (fără a se limita la acestea): conform fișelor de post
g) Abilități:
- capacitate de lucru în echipă;
- orientare spre rezultate și atingerea obiectivelor în termenele prevăzute;
- capacitate de analiză și sinteză;
- capacitate organizatorică şi administrativă pentru planificarea şi desfășurarea întâlnirilor de lucru în echipe interdisciplinare;
- capacitatea de a organiza activități de cercetare evaluativă;
- capacitatea de a organiza activități de documentare și de redactare a textului științific;
- capacitatea de a realiza documente cadru pentru buna desfășurare a proiectului;
- capacitatea de utilizare a documentelor de politică educaţională şi europeană.
- V. DOSARUL DE CONCURS:
În conformitate cu prevederile art. 6 din H.G. nr. 286/2011 cu modificările și completările ulterioare, dosarul de înscriere la concurs va conține următoarele documente:
a) Cerere de înscriere, conform modelului din Anexa 1 la anunțul de selecție;
b) Scrisoare de intenție;
c) Copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz (semnată de candidat);
d) Copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice (cf. cu originalul);
e) Alte acte doveditoare privind experiența/expertiza, calificările specifice aferente poziției (cf. cu originalul);
f) CV format Europass datat și semnat pe fiecare pagină (CV-ul trebuie să conțină obligatoriu date de contact valide – adresa de e-mail și număr de telefon); în secţiunea „Locul de muncă pentru care se candidează/poziţia/locul de muncă dorit” se va menţiona denumirea postului/ funcţiei din proiect, precum şi „Proiect „A doua şansă în educație, o nouă şansă în viață”, ID MySMIS 133087, din cadrul Programului Operaţional Capital Uman”;
g) Cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale (candidatul declarat admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data primei probe a concursului);
h) Adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult șase luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
i) Declarație de disponibilitate, conform modelului din Anexa 2 la anunțul de selecție;
j) Declaraţie de consimţământ, conform modelului din Anexa 3 la anunţul de selecţie.
Documentele doveditoare ale studiilor și experienței/expertizei declarate în CV (copii ale diplomelor de studii, adeverințe de lucru, alte documente doveditoare) se prezintă însoțite de documentele originale și se depun certificate pentru conformitate cu originalul sau în copii legalizate.
VI. MODALITATEA DE DEPUNERE A CANDIDATURII:
Candidații vor depune documentele la sediul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani din Botoșani, str. Nicolae Iorga, nr. 28, în zilele lucrătoare, între orele 8.00-16.00, până la data de 14 decembrie 2020.
Candidaturile transmise după data limită indicată în anunțul de selecție, precum și cele incomplete vor fi respinse.
VII. PROBELE DE CONCURS:
a) Proba de evaluare a dosarelor.
b) Proba de interviu (în limba română).
În urma probei de evaluare a dosarelor și afișarea rezultatelor parțiale, eventualele contestații vor fi depuse la sediul I.Ş.J. Botoșani sau la adresa electronică office.isjbt@gmail.com, în termen de 24 ore de la data publicării rezultatelor, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
Comunicarea rezultatelor la contestațiile depuse se face prin afișare la sediul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, precum și pe pagina web a Beneficiarului – Inspectoratul Școlar Judeţean Botoșani, în secţiunea https://www.isjbotosani.ro/categorie/P.O.C.U., conform graficului.
Rezultatele din cadrul probei de interviu nu pot fi contestate.
Ca urmare a desfășurării probelor de evaluare, comisia va stabili clasamentul candidaților în ordinea descrescătoare a mediei notelor acordate. Candidații vor fi declarați admiși în ordinea descrescătoare a punctajului, în limita numărului de experţi din anunțul de selecție.
Rezultatele finale ale selecției se afișează la sediul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, conform graficului, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii “admis” sau “respins”, precum și pe pagina web a Partenerului – Inspectoratul Școlar Judeţean Botoșani, la adresa: https://www.isjbotosani.ro/categorie/P.O.C.U.
Candidații care îndeplinesc baremul minim pentru selecție, dar nu sunt în lista celor declarați admiși, vor constitui corpul de rezervă pentru poziția respectivă pe toată perioada derulării activității.
VIII. BIBLIOGRAFIA:
- Programul Operational Capital Uman, Axa prioritară 6 – Ghidul Solicitantului – condiţii generale; Ghidul Solicitantului – condiţii specifice;
- Manualul beneficiarului POCU actualizat, 2020.
IX. CALENDARUL DE DESFĂȘURARE AL CONCURSULUI:
Perioada |
Activitatea (după caz) |
până la data de 14 decembrie 2020(în zilele lucrătoare, între orele 8.00-16.00) | Depunerea dosarelor |
15 decembrie 2020 | Realizarea evaluării dosarelor |
15 decembrie 2020, până la ora 16.00 | Afișarea rezultatelor selecției în urma evaluării dosarelor |
16 decembrie 2020, până la ora 16.00 | Depunerea eventualelor contestații |
17 decembrie 2020 | Soluționarea contestațiilor şi afișarea rezultatelor după contestaţii |
18 decembrie 2020, începând cu ora 10.00 | Proba de interviu – la sediul I.Ş.J. Botoşani / online |
18 decembrie 2020 | Afișarea rezultatelor în urma interviului |
până la data de19 decembrie 2020 | Afișarea rezultatelor finale |